Privatpersoner skal til helsenorge.no
Privatpersoner finner informasjon om Helfos tjenester på helsenorge.no. Er du privatperson kan du sende en e-post ved å fylle inn kontaktskjema på helsenorge.no.
Telefontjenester for helseaktører
Telefontid: 08.00–15.30 på alle telefontjenester.
Tjeneste | Telefonnummer |
Veiledning helsenorge.no (Helfo for privatpersoner) | 23 32 70 00 |
Veiledning for helseaktører | 23 32 70 40 |
Pressevakt (kun for media) | 93 43 88 80 |
Sentralbord for administrative tjenester | 96 09 66 22 |
Tipstelefon om økonomiske misligheter | 23 32 70 40 |
Telefaks (EHIC/Europeisk helsetrygdekort) | 33 51 22 89 |
Helseaktører kan sende e-post til post@helfo.no.
Merk: Personsensitive opplysninger skal ikke sendes i e-post.
Oppgjør på helseområdet
Refusjonskrav/faktura fra privatpersoner, kommuner, behandlere, andre helseaktører eller virksomheter som retter seg mot stønad til helsetjenester, skal sendes gjennom kjente elektroniske innsendingskanaler eller per brevpost til denne post-adressen:
Helfo
Postboks 2415
3104 Tønsberg
Faktura som ikke gjelder refusjon på helseområdet
Helfo oppfordrer leverandører som skal sende oss faktura for kjøp av varer og tjenester, til å benytte elektronisk faktura:
Adresse for elektronisk faktura
Elektronisk adresse er organisasjonsnummer 986 965 610 – send i EHF-format.
Fakturaen skal inneholde bestillerreferanse 3280xxxx.
Merk fakturaen med vårt saksnummer dersom det er inngått avtale med Helfo.
Mer informasjon om elektronisk faktura:
Fakturaadressen til Direktoratet for forvaltning og økonomistyring
Adresse for papir-faktura
Helfo
Fakturamottak DFØ
Postboks 4746
7468 Trondheim
Merk papir-fakturaen med bestillerreferanse 3280xxxx
NB: Refusjonskrav for helsetjenester skal ikke sendes til denne fakturaadressen.
Tilbakemeldinger om universell utforming
Du kan sende oss tilbakemeldinger om universell utforming på e-post til post@helfo.no.
Merk: Personsensitive opplysninger skal ikke sendes i e-post.
Tips Helfo
Du kan melde fra til Helfo kontroll hvis du mistenker at trygderefusjonsordningen misbrukes. Eksempler på misbruk er feil takstbruk og krav om refusjon for behandlinger som ikke har funnet sted. Ring oss på tipstelefonen 23 32 70 40.