Privatpersoner skal til helsenorge.no
Privatpersoner finner informasjon om Helfos tjenester på helsenorge.no. Er du privatperson kan du sende en e-post ved å fylle inn kontaktskjema på helsenorge.no.
Telefontjenester for helseaktører
Telefontid: 08.00–15.30 på alle telefontjenester.
Tjeneste | Telefonnummer |
Veiledning helsenorge.no (Helfo for privatpersoner) | 23 32 70 00 |
Veiledning for helseaktører | 23 32 70 40 |
Pressevakt (kun for media) | 934 38 880 |
Sentralbord for administrative tjenester | 960 96 622 |
Tipstelefon om økonomiske misligheter | 23 32 70 40 |
Telefaks (EHIC/Europeisk helsetrygdekort) | 33 51 22 89 |
Helseaktører kan sende e-post til: post@helfo.no
Personsensitive opplysninger skal ikke sendes pr. e-post.
Oppgjør på helseområdet
Refusjonskrav/faktura fra privatpersoner, kommuner, behandlere, andre helseaktører eller virksomheter som retter seg mot stønad til helsetjenester, skal sendes gjennom kjente elektroniske innsendingskanaler eller pr. post til denne post-adressen:
Helfo
Postboks 2415
3104 Tønsberg.
Faktura som ikke gjelder refusjon på helseområdet
Helfo oppfordrer leverandører som skal sende oss faktura for kjøp av varer og tjenester, til å benytte elektronisk faktura:
Adresse for elektronisk faktura
Elektronisk adresse er organisasjonsnummer 986 965 610 – send i EHF-format.
Fakturaen skal inneholde bestillerreferanse 3280xxxx.
Merk fakturaen med vårt saksnummer dersom det er inngått avtale med Helfo.
Mer informasjon om elektronisk faktura:
Fakturaadressen til Direktoratet for forvaltning og økonomistyring
Adresse for papir-faktura
Helfo
Fakturamottak DFØ
Postboks 4746
7468 Trondheim
Merk papir-fakturaen med bestillerreferanse 3280xxxx
NB: Refusjonskrav for helsetjenester skal ikke sendes til denne fakturaadressen.
Tilbakemeldinger om universell utforming
Du kan sende oss tilbakemeldinger om universell utforming på e-post til: post@helfo.no