Tilbakemelding om resultat av fristbrudd
Fristbruddportalen sender en automatisk generert e-post til den som har varslet fristbruddet, om at pasientens sak er oppdatert. Systemet benytter den e-postadressen det opprinnelige behandlingsstedet har registrert i fristbruddvarselet.
Følgende resultater er mulige:
- Pasienten aksepterer tilbudet fra Helfo. Det opprinnelige behandlingsstedet kan se i pasientens sak at pasient er i behandling via Helfo, og pasienten må strykes fra ventelisten.
- Pasienten takker nei til tilbudet fra Helfo. Det opprinnelige behandlingsstedet kan se at pasientens sak er stoppet, og pasienten blir stående på venteliste.
- Helfo finner ikke behandlingstilbud. Helfo vil ta kontakt med det opprinnelige behandlingsstedet for å informere om dette, og undersøke når pasienten kan få time ved det opprinnelige behandlingsstedet. Det opprinnelige behandlingsstedet kan se at pasientens sak er stoppet, og pasienten blir stående på venteliste.
- Det opprinnelige behandlingsstedet klarer likevel å tilby pasienten helsehjelp. Hvis det opprinnelige behandlingsstedet finner en time, skal Helfo kontaktes umiddelbart på telefon 960 96 533. Helfo kontakter deretter pasienten med tilbudet, og pasienten står fritt til å velge mellom tilbudet Helfo har skaffet og tilbudet fra det opprinnelige behandlingsstedet.