Helfo gir tilbakemelding om pasientens ønske
Fristbruddportalen sender en automatisk generert e-post til den som har varslet fristbruddet, om at pasientens sak er oppdatert. Systemet benytter den e-postadressen det opprinnelige behandlingsstedet har registrert i fristbruddvarselet.
Følgende resultater er mulige:
- Pasienten ønsker at Helfo skaffer et tilbud. Opprinnelig behandlingssted må laste opp henvisning og eventuell annen nødvendig medisinsk dokumentasjon i Fristbruddportalen.
- Helfo får ikke tak i pasienten. Helfo må likevel starte arbeidet med å skaffe et tilbud. Opprinnelig behandlingssted må laste opp henvisning og eventuell annen nødvendig medisinsk dokumentasjon i Fristbruddportalen.
- Saken er stoppet, og pasienten skal bli stående på venteliste ved det opprinnelige behandlingsstedet. Det opprinnelige behandlingsstedet kan i sakshistorikken se årsaken til at saken er stoppet.