Du benytter en nettleser vi ikke støtter. Se informasjon om nettlesere

Varsling av fristbrudd i Fristbruddportalen

Pasientens opprinnelige behandlingssted skal varsle fristbrudd i Fristbruddportalen.

Helfo gir tilbakemelding om pasientens ønske

Fristbruddportalen sender en automatisk generert e-post til den som har varslet fristbruddet, om at pasientens sak er oppdatert. Systemet benytter den e-postadressen det opprinnelige behandlingsstedet har registrert i fristbruddvarselet.

Følgende resultater er mulige:

  • Pasienten ønsker at Helfo skaffer et tilbud. Opprinnelig behandlingssted må laste opp henvisning og eventuell annen nødvendig medisinsk dokumentasjon i Fristbruddportalen.
  • Helfo får ikke tak i pasienten. Helfo må likevel starte arbeidet med å skaffe et tilbud. Opprinnelig behandlingssted må laste opp henvisning og eventuell annen nødvendig medisinsk dokumentasjon i Fristbruddportalen.
  • Saken er stoppet, og pasienten skal bli stående på venteliste ved det opprinnelige behandlingsstedet. Det opprinnelige behandlingsstedet kan i sakshistorikken se årsaken til at saken er stoppet.

Først publisert: 08.02.2019 Siste faglige endring: 08.06.2022 Se tidligere versjoner