Hopp til hovedinnholdet

Slik inngår eller endrer den offentlige tannhelsetjenesten (fylkeskommunen) avtale om direkteoppgjør

På denne siden finner dere som på vegne av den offentlige tannhelsetjenesten skal inngå eller endre avtale om direkteoppgjør med Helfo, veiledning.

1. Om avtalen

Det er viktig at dere leser og setter dere godt inn i hvilke rettigheter og plikter avtalen gir.

Avtalen gir blant annet informasjon om

  • frister for innsending av refusjonskrav
  • frister for utbetaling fra Helfo
  • hvordan dere sender inn kravet
  • hvilke plikter dere har overfor Helfo
  • hvilke plikter Helfo har overfor dere
  • mulige konsekvenser ved feil i refusjonskrav og/eller dokumentasjon

Dere må signere på at dere kjenner og aksepterer avtalevilkårene når dere er inne i det elektroniske skjemaet.

Dere kan lese mønsteravtalen med  vedlegg for den offentlige tannhelsetjenesten og universitetsklinikker før dere går til utfylling av skjemaet.

Endring av kontonummer og kontaktinformasjon

Dersom dere skal endre bankkontonummer eller kontaktinformasjon for en eksisterende avtale, gjør dere det via Altinn.  Velg «endring» i stedet for «ny avtale» inne i skjemaet.

 

Skriv ut/Lag PDF er midlertidig deaktivert