Du benytter en nettleser vi ikke støtter. Se informasjon om nettlesere

Slik inngår eller endrer den offentlige tannhelsetjenesten (fylkeskommunen) avtale om direkteoppgjør

På denne siden finner dere som på vegne av den offentlige tannhelsetjenesten skal inngå eller endre avtale om direkteoppgjør med Helfo, veiledning.

1. Om avtalen

Det er viktig at dere leser og setter dere godt inn i hvilke rettigheter og plikter avtalen gir.

Avtalen gir blant annet informasjon om

  • frister for innsending av refusjonskrav
  • frister for utbetaling fra Helfo
  • hvordan dere sender inn kravet
  • hvilke plikter dere har overfor Helfo
  • hvilke plikter Helfo har overfor dere
  • mulige konsekvenser ved feil i refusjonskrav og/eller dokumentasjon

Dere må signere på at dere kjenner og aksepterer avtalevilkårene når dere er inne i det elektroniske skjemaet.

Dere kan lese avtalen om direkte oppgjør før dere går til utfylling av skjemaet.

Endring av kontonummer og kontaktinformasjon

Dersom dere skal endre bankkontonummer eller kontaktinformasjon for en eksisterende avtale, gjør dere det via Altinn.  Velg «endring» i stedet for «ny avtale» inne i skjemaet.

 

Først publisert: 12.02.2019 Sist faglig oppdatert: 14.11.2022 Se tidligere versjoner