Hopp over båndkommandoer
Hopp til hovedinnhold

Kontakt

800HELSE (800 43 573)

E-post: servicesenteret@helfo.no

Telefontid: Klokken 08.00-15.30

Hva skjer når HELFO pasientformidling hjelper deg?

Når du henvender deg til HELFO pasientformidling, tar vi umiddelbart kontakt med sykehuset eller behandlingsinstitusjonen som har brutt fristen.

​Sykehuset eller behandlingsinstitusjonen får kort frist til å finne en ny behandlingsdato for deg.

Behandlingsdatoen skal helst være innen 10 virkedager. I mange tilfeller finner de en ledig behandlingsdato.

Dersom sykehuset eller behandlingsinstitusjonen ikke finner behandlingsdato for deg, tar HELFO pasientformidling kontakt med de sykehusene og behandlingsinstitusjonene HELFO har rammeavtaler med. Vi bestiller deretter behandling til deg.

Regningen sendes til sykehuset eller behandlingsinstitusjonen som har brutt fristen. Du betaler kun egenandel etter gjeldende satser for offentlig behandling.



Sist oppdatert: 06.02.2014
Send melding til sideansvarlig: HELFO


Copyright 2014 HELFO | HELFO veiledning for privatpersoner: 815 70 030 | HELFO veiledning for helseaktører: 815 70 070 | post@helfo.no